Opona na oś sterującą, skonstruowana z zastosowaniem innowacyjnej technologii 'Zenvironment', przeznaczona jest do eksploatacji w transporcie krajowym i regionalnym.
Całkowicie nowa linia opon Zenvironment dla samochodów ciężarowych i autobusów zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia długotrwałość eksploatacji.
Postępy technologii produkcji opon mogą zmniejszyć oddziaływanie na środowisko na wiele sposobów. Firma YOKOHAMA znajdowała się w awangardzie technologii opon w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa, powodującego redukcję emisji i ograniczenie wydzielania dwutlenku węgla, będącego gazem cieplarnianym. W całkowicie nowej linii opon do samochodów ciężarowych i autobusów uwzględniono dalszy postęp w zakresie zmniejszania zużycia paliwa.
5-żebrowa konstrukcja bieżnika z prostymi rowkami zwiększa równomierność zużycia i poprawia trakcję na mokrej nawierzchni. Konstrukcja SC-SIPE (rowki wzdłużne sterujące zużyciem powodowanym przez naprężenia) zmniejsza zwiększone zużycie krawędzi żebra.
Nowo opracowana konstrukcja bieżnika wpływa na zmniejszenie zużycie barku bieżnika.
Nowe opracowana konstrukcja bieżnika zapewnia lepsze czyszczenie się bieżnika z kamieni.
Nowo opracowana mieszanka bieżnikowa, w której zastosowano technologię
'Zenvironment' o głębszym bieżniku zapewnia przedłużenie przebiegu i zmniejszenie zużycia paliwa. Ta technologia jest dostępna w głównych rozmiarach produktu. Nowa mieszanka karkasu, w której zastosowano technologię 'Zenvironment' zwiększa żywotność karkasu, umożliwiając wielokrotne bieżnikowanie.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
Marka
Yokohama
Klasa
104ZR
Dimension
10 R22.5 144/142L 14PR
Szerokość opony
10
Construction type
R
Rozmiar opony
22.5
Indeks nośności opon
144/142
Indeks prędkości
(L)
With/Without Valve (TT/TL)
Opona wymagająca montażu dętki
M/C
Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych