Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
VredesteinUltrac195/50 R16 88V XL
VredesteinUltrac195/50 R16 88V XL
Vredestein - Holenderski producent opon Vredestein Banden B.V. wyróżnia się stylowym wyglądem oraz wysoką jakością produktów. Projektowaniem wzorów bieżników zajmuje się słynne włoskie studio Giugario Design. Vredestein produkuje również opony do samochodów zabytkowych.
Ukoronowanie ogumienia najwyższych osiągów, opona Ultrac, posiada na całym kontynencie grono bardzo zadowolonych użytkowników. Doskonałe parametry, świetny wygląd, a przede wszystkim atrakcyjna cena są jej najmocniejszymi atutami. Opona na lato, jaką jest Ultrac, wykazuje zupełnie inne właściwości niż ogumienie polecane na inną porę roku. Zawsze jednak warto montować ogumienie przyporządkowane swoimi parametrami warunkom pogodowym.
Wyłącznie Ty wybierzesz, czy pozwolić sobie na zakup najdroższej czy taniej opony. Cokolwiek postanowisz, powinieneś wiedzieć, że Ultrac jako opona klasy wyższej spełni wszystkie Twoje oczekiwania. Charakterystyka żłobień bieżnika opony to jedna z jej najważniejszych cech. Ultrac to ogumienie o kierunkowej rzeźbie bieżnika. Korzystna cena, znakomite możliwości i nieczęsto spotykana żywotność – opona Ultrac urzeczywistnia wszystkie Twoje oczekiwania.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.