Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
VredesteinUltrac Sessanta255/40 ZR19 100Y XL
VredesteinUltrac Sessanta255/40 ZR19 100Y XL
Vredestein - Holenderski producent opon Vredestein Banden B.V. wyróżnia się stylowym wyglądem oraz wysoką jakością produktów. Projektowaniem wzorów bieżników zajmuje się słynne włoskie studio Giugario Design. Vredestein produkuje również opony do samochodów zabytkowych.
Opona Ultrac Sessanta jest jednym z asów firmy Vredestein w segmencie opon Ultra High Performance (UHP). Sessanta powstała na bazie opony Ultrac. Jednak jej konstrukcja została jeszcze bardziej zoptymalizowana, by zapewnić bardzo dobrą sterowność i trzymanie się drogi. Firma Giugiaro Design nadała oponie Ultrac Sessanta rewolucyjny wygląd, z liniową rzeźbą bieżnika, która uwidacznia, że właściwości jezdne są najważniejsze. Nazwa „Sessanta” nawiązuje do 60 rocznicy powstania zakładu firmy Vredestein w Enschede. Jako wyraz wdzięczności za długotrwałą i unikalną współpracę z firmą Giugiaro Design, słowo „sześćdziesiąt” zapisano w języku włoskim („Sessanta”).
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
Vredestein ULTRAC SESSANTA tyre review
Średnia na podstawie 26 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
12 939 789
10.02.2016fromAndrzej Poza tym bardzo ³adnie wyglada!
02.09.2015fromWojtek Bardzo dobra opona super wygl¹da i fajnie jeŸdzi, gor¹co polecam.
15.08.2015fromzeus Przejecha³em dwa sezony na tych oponach i szczerze mogê poleciæ ka¿demu. Moc 237 KM nie robi na nich wiêkszego wra¿enia. Sprawdzaj¹ siê w ka¿dych warunkach, nawet na torze.
14.08.2014fromMietek Super opona do szybszej jazdy.Mia³em opony TOYO, ale sessanta s¹ oponami o mniejszym ha³asie i bardzo dobre do jazdy w deszczu. POLECAM