Nowa opona Snowporx S943 została zaprojektowana z myślą o bezpiecznej jeździe zimą w każdych warunkach. Ta, pasująca do szerokiego wachlarza małych i średnich samochodów rodzinnych, opona zapewniają bezpieczeństwo prowadzenia w zimie, dzięki utrzymaniu świetnej przyczepności na śniegu i krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni. Snowporx S9431 jest, w porównaniu z poprzedniczką Snowprox S942, bardziej przyjazna dla środowiska i ekonomiczna. Udało nam się zmniejszyć jej wagę i opór toczenia, co wpłynęło na redukcję emisji CO2.
Specjalna mieszanka polimerowa na zimę
Dzięki lepszej technologii rozpraszania wypełniaczy oferuje dobry balans między zużyciem bieżnika i małym oporem toczenia. Lepsze prowadzenie na śniegu dzięki ograniczaniu zamarzania opony. Dodatkowe mieszanki naturalnego pochodzenia polepszają reakcje pomiędzy polimerem a krzemionką dając lepszą przyczepność bez osłabiania wydajności na śniegu.
Szerokie rowki umieszczone centralnie
Kierunkowy bieżnik z szerokimi centralnie umieszczonymi rowkami umożliwa lepszą przyczepność i trakcję na śniegu.
Duże bloki w strefie barkowej
Duże zagęszczenie lameli zwiększa pozytywny efekt krawędzi na przyczepność na ośnieżonych i śliskich nawierzchniach.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.