Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Open Country A/T plus została tak skonstruowana, aby zagwarantować połączenie doskonałych osiągów z celowym zachowaniem. Sztywne bloki asymetrycznego bieżnika sprawiają, że Open Country A/T plus jest idealną oponą dla wszystkich kierowców ceniących wolność, niezależnie od tego, dokąd prowadzi ich droga, po utwardzonej nawierzchni lub w terenie. Open Country A/T plus oferuje podwyższoną stabilność jazdy, niezwykłe zachowanie na drodze i wyjątkowo dobrą przydatność w terenie.
Asymetryczny bieżnik
Asymetryczny wzór bieżnika
STRONA ZEWNĘTRZNA
Dobre przyleganie do nawierzchni, także w terenie
STRONA WEWNĘTRZNA
Cicha jazda
Podwyższona stabilność i efektywność hamowania
Step Block Edge
Specjalne krawędzie bloków bieżnika Dobra trakcja podczas startu
Specjalna mieszanka krzemionkowa
Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki gwarantuje dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni , chroni oponę przed zużyciem i odpowiada za niskie opory toczenia.
High Turn-Up Casing Ply
Specjalna konstrukcja turn-up warstw karkasu gwarantuje niezwykłą precyzję kierowania w połączeniu ze stabilnością.
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
Open Country A/T Plus tyre review
Średnia na podstawie 20 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
13 320
01.03.2020fromJacek Ch Jazda asfalt/szuter/grunt = 50/30/20%. Wyjątkowo dobrze sprawuje się w terenie, na drogach gruntowych i lekkim błocie. Zaskakująco dobra przyczepność w warunkach zimowych, o wiele lepsza niż niejedne opony całoroczne. Bardzo duża trwałość bieżnika, gdyby nie uszkodzenie, mógłbym osiągnąć na nich 90.000 km.