Opony na oś napędową, charakteryzujące się innowacyjną strukturą, która zapewnia dłuższe przebiegi i większą zdolność do bieżnikowania. Nowe składniki mieszanki obniżają opory toczenia i tym samym pozwalają na znaczące oszczędności zużycia paliwa. Niskie koszty eksploatacji, wysoka wydajność i parametry przyjazne dla środowiska naturalnego.
SERIA 01. WYSTARCZAJĄ NA DŁUŻEJ:
• Nowy standard w kategorii zwiększenia trwałości i ograniczenia zużycia: jeszcze więcej bezpieczeństwa i komfortu, więcej wydajnej pracy, przez dłuższy czas.
• Zwiększona głębokość bieżnika i poszczególnych nacięć zapewnia większą odpornosć i dłuższe przebiegi.
• Geometria rowków i lameli wpływa na wysoki poziom precyzji kierowania pojazdem, a także doskonałe prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni.
• Oznaczniki głębokości na dnie rowka, ułatwiają bieżnikowanie.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.