Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Stabilna, precyzyjna i cicha. Utrzymuje swoje właściwości trakcyjne nawet przy bardzo dużych prędkościach. Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni.
Opona Nokian zLine jest profesjonalnym produktem, stworzonym do jazdy w trudnych warunkach, dzięki nowej generacji mieszance bieżnikowej, nanotechnologicznej strukturze i specjalnej rzeźbie bieżnika przeznaczonej do szybkiej jazdy. Opona reaguje natychmiast na ruchy kierownicy, co decyduje o bezpieczeństwie.
Nowa, inteligentna mieszanka bieżnikowa Nokian UHP Silica: mniejsze nagrzewanie i lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni.
Nowa, inteligentna mieszanka użyta w warstwie bieżnika Nokian UHP Silica została stworzona specjalnie dla Nokian zLine z myślą o dużych obciążeniach powstających podczas jazdy z wysoką prędkością. Nowa mieszanka bieżnikowa klasy UHP została udoskonalona, aby zminimalizować nagrzewanie się opony, zapewnić jej jak największą żywotność oraz wysoką wytrzymałość konstrukcyjną. Zastosowana mieszanka gumowa funkcjonuje idealnie w szerokim zakresie temperatur, poprawiając przyczepność i zapewniając kierowcy większe bezpieczeństwo. Kierowca ma zapewnione optymalne czucie drogi i unika tym samym nieprzewidzianych sytuacji w każdych warunkach.
Rzeźba bieżnika zapewnia optymalne prowadzenie
Nowoczesna, innowacyjna rzeźba bieżnika wysokowydajnej opony Nokian zLine przyczynia się w do precyzji prowadzenia. Podobnie jak w innych oponach letnich firmy Nokian zaprojektowanych do szybkiej jazdy, bieżnik ma asymetryczny profil. Sztywna powierzchnia wewnętrznego i zewnętrznego barku opony łączy się z blokami umocnionymi przez żebra wzdłużne. Szerokie, masywne żebra usztywniają oponę i zmniejszają ruch bloków profilowych przy kontakcie z powierzchnią drogi.
Żebra wzdłużne przy wewnętrznym barku opony zaopatrzone są w głębokie, stabilizujące prowadzenie, poprzeczne rowki. Jednocześnie, innowacyjne rowki wodne (Hydro Grooves) zapobiegają aquaplaningowi, zatrzymując wodę znajdującą się między oponą a powierzchnią szosy, i odprowadzając ją do rowków wzdłużnych. To nowoczesne rozwiązanie zapewnia bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu.
W celu zapobiegania aquaplaningowi w rowkach poprzecznych zewnętrznego ramienia opony zostały dodatkowo wyżłobione oddzielne rowki retencyjne (Swoop Grooves).
Wyższy komfort jazdy i dłuższa żywotność
Okrągłe otwory w ściankach poprzecznych rowków, przypominające profil piłki golfowej, zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Rozwiązanie określane jako wzór cichych rowków zmniejsza hałas we wnętrzu samochodu oraz hałas toczącej się opony.
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
zLine tyre review
Średnia na podstawie 621 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
9 905
29.08.2014fromGrzesiek Bardzo dobra przyczepnoœæ niezale¿nie od warunków. Trochê mniej oszczêdnoœci paliwa ale prowadzenie super. Opony XL(wzmacniace).