Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Nokian
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Nokian

Nokian Hakkapeliitta R2 RunFlat 225/45 R18 95R , runflat

Nokian

Nokian Hakkapeliitta R2 RunFlat 225/45 R18 95R , runflat

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
225/45 R18 95R , runflat 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
R: Zatwierdzony do 170 km/h
EAN:
6419440213552
Numer artykułu:
R-301371
Etykieta opony:
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Dane techniczne

Bezkolcowa opona zimowa zapewniająca skandynawski komfort

Najwyższej klasy bezpieczeństwo na oblodzonej i ośnieżonej nawierzchni.
Doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych nawierzchniach.
Oszczędność na kosztach paliwa.

Nowa, nordycka opona zimowa Hakkapeliitta R2 to wybór numer jeden dla kierowców ceniących niepowtarzalny komfort jazdy i jej ekologiczny aspekt, oferująca jednocześnie znaczące oszczędności paliwa i niższą emisję dwutlenku węgla. Wyjątkowo niskie opory toczenia są niższe o ponad 5% od wcześniejszego modelu Hakkapeliitta R, który już pokonał konkurencję klasą efektywności paliwowej.

Ponadto, właściwości bezpieczeństwa opony Nokian Hakkapeliitta R2 na oblodzonych, ośnieżonych i mokrych nawierzchniach ulepszono wykorzystując gumową mieszankę nowej generacji, specjalną rzeźbę bieżnika i technologię Cryo Crystal. Lepsza przyczepność w temperaturach ujemnych jest szczególnie widoczna na śliskiej, oblodzonej nawierzchni, gdzie Nokian Hakkapeliitta R2 ma krótszą o ponad 10 metrów drogę hamowania przy prędkości 80 km/h od modelu Hakkapeliitta R, znanego ze skutecznej przyczepności na lodzie.

Cryo Concept nowa myśl technologiczna: optymalna przyczepność

Cryo Crystal wzmacnia optymalną poprzeczną i wzdłużną przyczepność nowej opony. Skuteczność przyczepności na oblodzonej nawierzchni to w głównej mierze zasługa technologii wielokątnych, twardych jak diament, cząsteczek kryształów , działających ja wbudowane kolce.

Mocna przyczepność - lekkie toczenie

Mieszanka gumowa mająca zastosowanie w tym nowym produkcie tworzy wyjątkową przyczepność na oblodzonej, zaśnieżonej mokrej nawierzchni, jak również zapewnia znakomitą odporność na zużycie w zmiennych warunkach.

Nowa zimowa mieszanka krzemionkowa z kriogenicznym silanem opracowana na potrzeby Hakkapeliitta R2 ma bezpieczne zastosowanie zarówno na mokrej nawierzchni jak i na niebezpiecznym czarnym lodzie. Olej rzepakowy działa jako katalizator w mieszance z kriogenicznym silanem opracowanej dla niskich temperatur, łączy on krzemionkę i naturalną gumę w idealnie zgraną parę. Olej rzepakowy poprawia odporność opony na przecięcia, zwiększając jej trwałość i poprawiając przyczepność na śniegu i lodzie.

Dodatkowe bezpieczeństwo w zaskakujących sytuacjach stanowią specjalne „pazurki” zapewniające przyczepność i ochronę przez błotem pośniegowym

Agresywna rzeźba bieżnika pokryta jest gęstą siatką lameli. Szersze pojedyncze lamelki zapewniają tak bardzo pożądaną przyczepność nawierzchni, zwłaszcza gdy współczynnik tarcia jest najniższy na mokrym lodzie.

Lamele działające niczym pompa maksymalizują przyczepność na mokrej nawierzchni

Klocki bieżnika na barku opony bezkolcowej Nokian Hakkapeliitta R2 wyposażone są w specjalny system kieszonek odprowadzający wodę z nawierzchni, tym samym zapewniając stabilny kontakt bieżnika z nawierzchnią. Zwiększona ilość opatentowanych lameli działających jak pompa i duża liczba lameli zygzakowatych jeszcze bardziej poprawiają przyczepność na mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

Stabilna i precyzyjna jazda

Centralne żebro nowego kierunkowego bieżnika o stałym kierunku toczenia poprawia stabilność prowadzenia pojazdu. Połączona środkowa część zapewnia bezpieczeństwo jazdy. Ma to także pozytywny wpływ na bardziej równomierne zużycie bieżnika, zapewniając dodatkowe bezpieczeństwo w trakcie zużywania się opony. Opony zimowe stosowane jako opony trakcyjne najprawdopodobniej będą zużywać się najpierw w środkowej części.

Na czym polega technologia Run Flat?

Technologia RFT (Run Flat Technology) zastosowana w oponach Nokian oznacza specjalną konstrukcję opon, która umożliwia kontynuowanie jazdy samochodem nawet w sytuacji nagłej utraty ciśnienia powietrza. Opony typu Run Flat montowane są przez niektórych producentów samochodów jako pierwsze wyposażenie pojazdów opuszczających fabrykę, aby zapewnić kierowcom maksymalne bezpieczeństwo nawet w przypadku nagłego uszkodzenia opony.

Opony Nokian RFT mają mocniejszą konstrukcję niż standardowe opony. W ścianach bocznych zastosowano specjalny komponent, który usztywnia ściany podczas jazdy na oponie bez powietrza.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Marka Nokian
Klasa Hakkapeliitta R2 RunFlat
Dimension 225/45 R18 95R , runflat
Szerokość opony 225
Profil opony 45
Construction type R
Rozmiar opony 18
Indeks nośności opon 95
Indeks prędkości (R)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych