Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Minerva
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Minerva

Minerva F205 225/40 R19 93Y XL

Minerva

Minerva F205 225/40 R19 93Y XL

Minerva - Marka belgijska produkowana w Azji.

Rozmiar opony
225/40 R19 93Y XL 
Dostępność:
ograniczony zasób magazynowy
Opona:
Opony letnieSo
Prędkość:
Y: Zatwierdzony do 300 km/h
EAN:
5420068695300
Numer artykułu:
R-375981
Etykieta opony:
DEX:
Ocena opinii klientów:
(3)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
338 zł
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

F205 tyre review

Średnia na podstawie 23 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu  N/A
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 11 474
21.06.2022 from Niezadowolony
Gorszego dziadostwa chyba już nie mogłem kupić!!! Ale od początku opony kupiłem w 2021 oczywiście po przeczytaniu opinii w internecie, które o dziwo były dobre. Już po niecałym miesiącu od założenia i wyważenia w dobry warsztacie zaczęło się bicie na kierownicy. Pojechałem na sprawdzenie wyważenia, ale tym razem do innego warsztatu i okazało się, że go niema. Myśl była, że źle wyważyli po założeniu. Pojeździłem jakiś okres i znowu to samo... bicie na kierownicy. Pomyślałem nowe opony wyważone przy mnie, które mają dobre opinie, więc to musi być coś innego. Więc zakupiłem nowe tarcze i klocki, żeby wymienić i pozbyć się tego bicia na kierownicy, ale przyszła jesień i założyłem opony zimowe i bicie znikło. Przyszła wiosna i co koła ponownie wyważone i co, ponownie po krótkim okresie od wyważenia lipa... bicie na kierownicy :( Po podróży z Kielc do Łodzi przelała się czara goryczy. Zamówiłem nowe opony renomowanej firmy i założyłem na przód, no i bicie ustało, a Minervy po sprawdzeniu wyważenia, którego oczywiście nie było, dałem na tył. Dodam, że jeszcze pojawiło się lekkie bicie na obu kołach. Felgi są proste, a między czasie byłem na sprawdzeniu luzów w zawieszeniu i zbieżności. Chciałem zaoszczędzić, ale ta lekcja wybije mi z głowy tego typu zakupy. Ogólnie nie lubię się rozpisywać, ale chcę ustrzec inne osoby i zaoszczędzić im nerwów i wydania pieniędzy. Nie polecam tych opon!!!!!!!!!!
12.03.2021 from Branczyk
Pierwszy raz zakupiłem oponę chińską , a tą markę polecił mi znajomy . Jak na razie wszystko w porządku . Polecam
12.03.2021 from Rasiak
Super guma za niewielkie pieniądze . Polecam
Zobacz więcej recenzji
Marka Minerva
Klasa F205
Dimension 225/40 R19 93Y XL
Szerokość opony 225
Profil opony 40
Construction type R
Rozmiar opony 19
Indeks nośności opon 93
Indeks prędkości (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych