Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Śnieg/lód Doskonała w zastosowaniu na ośnieżonej nawierzchni – symbol śnieżynki oraz oznaczenie M+S to gwarancja pewnego ruszania i skutecznego hamowania na śniegu.
Deszcz Rewelacyjne osiągi na mokrej nawierzchni. Wynik uzyskany w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni według Europejskiej etykiety opony – klasa B. Oznacza to o 5% krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni, o 8% mniejsze ryzyko aquaplaningu przy jeździe na wprost i o 4% w zakrętach, w porównaniu z poprzednim modelem KLEBER Quadraxer (wewnętrzny test opony o wymiarach 205/55 R16 91H, przeprowadzony w grudniu 2014).
Sucha nawierzchnia Jeszcze lepsze wyniki na suchej nawierzchni – do 3,5 m krótsza droga hamowania w porównaniu z poprzednim modelem KLEBER Quadraxer (wewnętrzny test opony o wymiarach 205/55 R16 91H, przeprowadzony w styczniu 2015).
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
Quadraxer 2 tyre review
Średnia na podstawie 433 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
11 751
25.06.2021fromJacek Stasiak Opona ogólnie słaba, po 25.000 km bieżnik na przedniej osi zużył się z 8mm do niecałych 3mm. Nie dość, że się się mocno zużył, to jeszcze zaczął się odrywać. Na tylnej lepiej bo do 6mm. Komfort jazdy bardzo słaby. Samochód na tych oponach prowadził się w miarę dobrze do jazdy ,,na wprost" . Manewrowanie tragiczne. Stosunkowo duże zużycie paliwa (7,5l/100km)
10.02.2020fromwaldio Opona cicha i bardzo dobrze trzyma się auto, z pewnością wrócę do tego zakupu, jak będzie potrzeba. Całoroczne w naszym obecnym klimacie to dobry i rozsądny wybór.