Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Najbardziej zaawansowana technicznie generacja opon zimowych. Technologia trójwymiarowych lameli “Miura-Ori” 3D, mieszanka 4D-Nano Design oraz zoptymalizowane wzmocnienie bloków bieżnika łączą w sobie przekonywujące właściwości z doskonałą wydajnością na mokrej nawierzchni i niewielkim poziomem hałasu toczenia.
WŁAŚCIWOŚCI I ZALETY
Kierunkowa budowa bieżnika z opatentowaną technologią trójwymiarowych lameli „Miura-Ori“
Technologia mieszanki 4D-Nano Design z zoptymalizowanym wzmocnieniem bloków bieżnika
Znakomita przyczepność i hamowanie na śniegu i lodzie
Doskonałe i pewne prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni
STWORZONA DO ZIMOWYCH WARUNKÓW NA DRODZE
Aby sprostać dużym obciążeniom i wymaganiom podczas chłodnych pór roku, opona zimowa składa się z wielu wysokiej jakości materiałów i charakteryzuje się konstrukcyjnymi detalami.
Na przykład nowy model opony EUROWINTER HS01:
Innowacyjny wzór bieżnika
Rowki bieżnika zoptymalizowane pod kątem przepływu wody
Skuteczne i pewne odprowadzanie wody
Doskonała ochrona przed aquaplaningiem
Rewelacyjna przyczepność na śniegu
Nowa technologia trójwymiarowych lameli Miura-Ori
Elastyczna struktura lameli zapewnia krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie
Wzmocnienie krawędzi lameli poprawia prowadzenie w zakrętach
Wyraźna poprawa przyczepności na śniegu i lodzie oraz równomierne zużycie
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
EUROWINTERHS01 tyre review
Średnia na podstawie 824 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 648
09.06.2022fromMichał Opona bardzo przyzwoita. Ciut głośniejsze od letnich 'falkenów'
Hamowanie na ubitym śniegu troszkę rozczarowuje ale może taka specyfika aut 4x4 rozpędza się szybciej a hamuje jak każdy.
Ogólnie na plus
16.11.2019fromBogdan Na razie OK, ale za mało km a na śniegu zero. Poczekajmy do opadów to zobaczymy.
Falken Tyre Europe GmbH to europejska spółka-córka japońskiego producenta opon Sumitomo Rubber
Industries, Ltd. Falken Tyre Europe, z siedzibą w Offenbach nad Menem, wprowadza na rynek i zajmuje się
dystrybucją kompleksowego asortymentu opon dla samochodów osobowych, ciężarowych, lekkich aut
dostawczych i SUV-ów. Spółka jest producentem wyposażenia fabrycznego, ale oferuje też doposażenie na
rynku europejskim. Obejmuje to sieć dystrybucyjną z około 8000 europejskimi partnerami, którzy zajmują się
sprzedażą i montażem naszych produktów wysokiej jakości.
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych