Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Przyczepność niezbędna na nieprzewidywalnych, zimowych drogach
Znakomita przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Ochrona przed aquaplaningiem
Oszczędność paliwa
Znakomita przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach
Innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza doskonałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Zwiększona liczba klocków w oponie Winter Sport 5 oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać znakomitą trakcję i świetne prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiem
Głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwa
Unikatowa konstrukcja opony Winter Sport 5 przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
WinterSport5 tyre review
Średnia na podstawie 649 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 705
17.03.2022fromKrzysztof Miałem w swoim życiu wiele samochodów od mini po hatchbacki aż na SUV kończąc. Testowałem różne markowe i niemarkowe opony. I tylko jeden model i marka zrobiła na mnie tak bardzo dobre wrażenie że już nie szukam żadnej innej :). To Dunlop winter Sport ! Według mnie jest to najbezpieczniejsza i najstabilniejsza opona na jakiej jeździłem przez wiele lat. Samochód trzyma się jakby był przyklejony !. W deszczu jedzie bardzo bezpiecznie - wszystko dzięki odpowiedniej bardzo miękkiej mieszance i naciętym lamelom. Nie występuje aquaplaning, można normalnie jechać 60 km/h przez niedużą kałużę . W czasie zimy opona "wgryza się" w śnieg dzięki czemu również jest bezpiecznie. W lecie opona lepi się do rozgrzanego asfaltu i dzięki temu samochód zachowuje prawidłowy tor jazdy. Oczywiście trzeba brać pod uwagę z pewnością szybsze zużycie bieżnika i opony ale według mnie warto kupić te opony żeby mieć max bezpieczeństwa na drodze i pewność zachowania się samochodu. Ja wszystkim swoim znajomym w pełni świadomie polecam te opony i Wam też jest polecam !!!
17.03.2022fromKrzysztof Miałem w swoim życiu wiele samochodów od mini po hatchbacki aż na SUV kończąc. Testowałem różne markowe i niemarkowe opony. I tylko jeden model i marka zrobiła na mnie tak bardzo dobre wrażenie że już nie szukam żadnej innej :). To Dunlop winter Sport ! Według mnie jest to najbezpieczniejsza i najstabilniejsza opona na jakiej jeździłem przez wiele lat. Samochód trzyma się jakby był przyklejony !. W deszczu jedzie bardzo bezpiecznie - wszystko dzięki odpowiedniej bardzo miękkiej mieszance i naciętym lamelom. Nie występuje aquaplaning, można normalnie jechać 60 km/h przez niedużą kałużę . W czasie zimy opona "wgryza się" w śnieg dzięki czemu również jest bezpiecznie. W lecie opona lepi się do rozgrzanego asfaltu i dzięki temu samochód zachowuje prawidłowy tor jazdy. Oczywiście trzeba brać pod uwagę z pewnością szybsze zużycie bieżnika i opony ale według mnie warto kupić te opony żeby mieć max bezpieczeństwa na drodze i pewność zachowania się samochodu. Ja wszystkim swoim znajomym w pełni świadomie polecam te opony i Wam też jest polecam !!!
03.06.2020fromJakieśtam Zimy nie było więc trudno określić jak by się zachowywała na śniegu czy lodzie... na pewno jest cicha... do "normalnej" jazdy idealna.