Model Medallion All Season spełnia wymagania stawiane oponie przez cały rok. Nowoczesny układ profilu V wraz z wzorem Micro-Sipe zapewnia niezawodność w sezonie zimowym. Ta część opony gwarantuje tym samym optymalną przyczepność do drogi w przypadku lodu i śniegu. Dwa duże podłużne rowki na profilu pomagają natomiast osiągnąć wysoki drenaż wody. Jest to istotny element zapewniający bezpieczną jazdę w każdych warunkach pogodowych w sezonie letnim, zwłaszcza podczas deszczowej pogody. Znakomite wyniki w odniesieniu do jazdy po mokrej nawierzchni uzyskuje się dzięki zastosowaniu zaawansowanej mieszanki bieżnika, składającej się w pełni z krzemionki, która z kolei w znaczny sposób poprawia wartości oporu toczenia opony. Dzięki temu spełnione zostają wszystkie wymogi stawiane różnym pojazdom, począwszy od samochodów małych i kompaktowych aż po samochody klasy premium.
Opona o wszechstronnym zastosowaniu, na każdą porę i dla wielu klas pojazdów
Wysoka niezawodność w sezonie zimowym dzięki profilowi w kształcie V
Najlepsze właściwości również podczas deszczu dzięki dwóm dużym rowkom podłużnym w profilu
W pełni krzemionkowa bieżnika zapewnia optymalny opór toczenia
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
Medallion All Season ACP1 tyre review
Średnia na podstawie 145 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 500
15.04.2019fromDrulis Nadspodziewanie dobrze, zarówno na suchej i mokrej nawierzchni. Trzymają wyważenie i ciśnienie. Od jesieni do wiosny bez zarzutu. Ciekaw jestem jak będą się zużywać w lecie. Ani razu nie wpadłem w poślizg podczas jazdy, a dwa awaryjne hamowania nie wzbudziły ABS-u!!!
W końcu opony, które nie wydają się być najsłabszym ogniwem w procesie jeżdżenia.