Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Cooper
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Cooper

Cooper Discoverer M+S Sport 235/75 R15 109T XL DOT2019

Cooper

Cooper Discoverer M+S Sport 235/75 R15 109T XL DOT2019

Cooper - Producent opon z USA. Opony średniej klasy w dobrej cenie. Szczególnie do aut typu 4x4.

Rozmiar opony
235/75 R15 109T XL DOT2019 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
T: Zatwierdzony do 190 km/h
Numer artykułu:
R-501053
Etykieta opony:
Ocena opinii klientów:
(1)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne

Firma Cooper Tires wprowadza oponę Discoverer M+S Sport, nową gamę opon zimowych, aby sprostać wymaganiom pojazdów o wysokiej wydajności z napędem 4x4. Zaprojektowana po to, aby zapewnić doskonałą przyczepność w warunkach zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchni, konstrukcja bieżnika opony Discoverer M+S Sport obejmuje wgryzające się w nawierzchnię krawędzie, aby zapewnić niezrównaną przyczepność w zdradliwych warunkach. Opatentowana przez firmę Cooper technologia „rowków śnieżnych' zwiększa właściwości przyczepności „śniegu do śniegu' zamiast 'śniegu do ogumienia', a jednocześnie eliminuje niepożądany śnieg z rowków opony. Opona Discoverer M + S Sport jest dostępna w zakresie prędkości T, H i V i obejmuje 15 - 19 calowe obręcze. Firma Cooper wprowadza wiele nowych rozmiarów w zakresie prędkości H i V, umożliwiając dopasowanie opon do jeszcze szerszego wyboru dzisiejszych samochodów o wysokich osiągach. Opona Weathermaster Snow korzysta ze wszystkich cech, które sprawiają, że linia Coopermaster Weathermaster odniosła niezaprzeczalny sukces, w tym wyjątkowy wzór bieżnika, który optymalizuje zdolność opony do jazdy po drogach zarówno na mokrych, jak i zaśnieżonych nawierzchniach,harmonijnie współpracując z układem hamulcowym pojazdu, aby zminimalizować czas zatrzymania na śliskiej nawierzchni. Opona Weathermaster Snow jest dostępna w szerokiej gamie rozmiarów i obejmuje 15 - 18 calowe obręcze. Obie opony charakteryzują się wysoką zawartością krzemionki w mieszance, która wraz z szerokimi lamelami pomaga utrzymać elastyczność bloków bieżnika przy bardzo niskich temperaturach zimowych, ułatwiając przyczepność na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

DiscovererM+SSport tyre review

Średnia na podstawie 138 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 10 478
24.04.2011 from Stanis³aw
Jestem bardzo zadowolony z zakupionych opon zimowych
Zobacz więcej recenzji
Marka Cooper
Klasa Discoverer M+S Sport
Dimension 235/75 R15 109T XL DOT2019
Szerokość opony 235
Profil opony 75
Construction type R
Rozmiar opony 15
Indeks nośności opon 109
Indeks prędkości (T)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych