Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Najbardziej doświadczony ekspert zimowy. Mistrzostwo w każdym calu. Do samochodów kompaktowych i klasy średniej. Maksymalne bezpieczeństwo w każdych warunkach zimowych dla małych i średnich samochodów osobowych.
Technologia Cool Chili zapewnia maksymalną skuteczność hamowania w każdych warunkach zimowych. Dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki Maximum Traction Silica Compound poprawiła się przyczepność opony na mokrych nawierzchniach, a co za tym idzie znacznie zwiększyła się skuteczność hamowania. Co więcej, opona WinterContact TS 860 pozostaje elastyczna w niskich temperaturach, a tym samym zapewnia szybsze hamowanie na mokrych, oblodzonych i pokrytych śniegiem drogach.
Technologia Liquid Layer Drainage skraca drogę hamowania na drogach pokrytych szronem i oblodzonych. Zoptymalizowany, nowy układ lameli skutecznie odprowadza wodę z bieżnika opony, tym samym zwiększając skuteczność hamowania na oblodzonych i pokrytych szronem drogach. Specjalna warstwa drenażowa eliminuje ryzyko pogorszenia skuteczności hamowania spowodowanego przez topniejący śnieg i wodę, dzięki czemu skraca się droga hamowania.
Technologia Snow Curve+ zapewnia bezpieczniejsze pokonywanie zakrętów na pokrytych śniegiem drogach. Wykorzystana w oponie WinterContact TS 860 technologia SnowCurve + wzmacnia przyczepność opony na zaśnieżonych drogach. Śnieg zostaje skompresowany w ponad 1000 punktów na całym profilu, co poprawia ogólną przyczepność opony szczególnie podczas pokonywania zakrętów.
Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa.
Technologia Cool Chili zapewnia maksymalną skuteczność hamowania w każdych warunkach zimowych.
Opona stworzona z myślą o użytkowaniu w modelach Audi A4, BMW serii 3 oraz Mercedes Benz C-Class.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
WinterContactTS860 tyre review
Średnia na podstawie 799 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 881
10.04.2019fromDan Po doświadczeniach z Dunlop D4 to jak niebo i ziemia. Bez przeszkód podjazdy pod strome górki i góry, oczywiście mowa o drodze pokrytej śniegiem i błotem pośniegowym. Wiem, że to nowa opona, ale poprzednia jako nowa nie dawała takiego poczucia bezpieczeństwa. Ruszanie pod górkę ze śniegiem pod kołami, bez problemu. Zakręty na ośnieżonej nawierzchni, bez problemu, hamowanie również. Oczywiście wszystko w ramach praw fizyki. Na chwile obecną opona porównywalna z UG7 z danych czasów. Polecam.