Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
ContiPremiumContact™ 2 - do samochodów klasy średniej i wyższej
Opona ContiPremiumContact™ 2 posiada nowatorskie rowki 3-D. Innowacyjna technologia bieżnika zapewnia skróconą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki rowkom 3-D, woda jest odprowadzana bardziej skutecznie, zapewniając doskonałą ochronę przed aquaplaningiem. Technologia 3-D zapewnia także lepszą stabilność opony. ContiPremiumContact 2™ jest mniej podatna na odkształcenia, co poprawia kierowalność samochodu.
Szczegóły techniczne:
Innowacyjne rowki 3-D:Cechą szczególną ContiPremiumContactTM 2 są unikalne rowki 3-D, które skracają drogę hamowania na mokrej i suchej drodze oraz zapewniają optymalną ochronę przed aquaplaningiem.Specjalny kształt rowków 3-D zapewnia lepszą ochronę przed aquaplaningiem.Lepsze prowadzenie dzięki asymetrycznej rzeźbie bieżnika.
Zalety:
Innowacyjna technologia trójwymiarowych rowków bieżnika zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Zoptymalizowany kontur opony zwiększa odporność na aquaplaning. Nowa mieszanka bieżnika gwarantująca doskonałą przyczepność przy jednoczesnym zachowaniu długiej żywotności opony. Zwiększona precyzja kierowania i stabilność jazdy. Obniżony poziom szumów toczenia. ContiPremiumContact 2 - opona bezpieczna i komfortowa.
Do samochodów klasy średniej i luksusowych. Firma Continental oferuje zaprojektowane w Niemczech opony klasy premium o optymalnych parametrach z zakresu hamowania i bezpieczeństwa. Doskonałe osiągi w dziedzinie hamowania zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Zaufanie czołowych producentów samochodów, opony zastosowane m. in. w modelach: Audi A1/A6, BMW Series 3/5, Nissan Qashqai i VW Passat.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
ContiPremiumContact2 tyre review
Średnia na podstawie 3 074 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
14 063
23.11.2012fromAndrzej Opony po 12000 tyœ. km do wymiany. Przednie 50% zu¿ucia
23.09.2010fromArek Rewelacyjna opona zarówno na such¹ jak i mokr¹ nawierzchniê. Niestety jak na tak¹ firmê to œcieralnoœæ jest doœæ du¿a, wiêc opona doœæ szybko traci swoje w³aœciwoœci jezdne i jeœli jest zu¿yta, to zaczyna œlizgaæ siê na mokrej nawierzchni. Ogólnie polecam
24.04.2009frombarrak obama piszcz± na zakrêtach przy 40/h szybkie zu¿ycie przy 4 mm nie rozprowadzaj± ka³u¿ za dobrze po za tym ¶wietne