Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
BridgestoneBlizzak LM 005235/40 R18 95V XL EVc
BridgestoneBlizzak LM 005235/40 R18 95V XL EVc
Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.
Najwyższa w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
Opony DriveGuard dostępne w wybranych rozmiarach
Opona Bridgestone Blizzak LM005 zapewnia kierowcom pełną kontrolę w warunkach zimowych. Zimy stają się coraz bardziej nieprzewidywalne: towarzyszą im niespodziewane opady deszczu, częste spadki temperatury poniżej zera oraz opady śniegu w miejscach, w których nie padał on od wielu lat. Ten model zimowej opony zapewnia doskonałe właściwości użytkowe na śniegu i lodzie oraz najlepszą w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni1.
Skrócenie drogi hamowania na śniegu i lodzie Połączenie lameli dwuwymiarowych w środkowej części z lamelami trójwymiarowymi w okolicy barku stanowi gwarancję skrócenia drogi hamowania na śniegu i lodzie.
Większa przyczepność na śniegu Rowki w kształcie zygzaka z ustawionymi pod kątem krawędziami zapewniają poprawę przyczepności dzięki zwiększeniu powierzchni kontaktu między śniegiem w rowkach a śniegiem na drodze
Najwyższa w klasie przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni Nowa nanoselektywna technologia wytwarzania zapewnia lepsze rozłożenie cząstek krzemionki w mieszance Nano Pro-tech™, co przekłada się na najlepsze w klasie parametry w zakresie hamowania i pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni1. Znalazło to potwierdzenie w testach TÜV oraz badaniach przeprowadzonych w celu przyznania unijnej etykiety opony klasy „A” w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.
BlizzakLM005 tyre review
Średnia na podstawie 458 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 885
04.04.2021fromBazyl wcześniej używałem Goodyer'y po zmianie na Bizzak LM 005 wyraźnie odczuwalna różnica, przy ostrzejszym ruszaniu przyczepność znakomita i na mokrej zaśnieżonej nawierzchni jak i na suchej . W przypadku niespodziewanego gwałtownego hamowania samochód nie wpadł w poślizg utrzymując tor jazdy . Naprawdę doskonałe opony w każdych warunkach .
15.04.2020fromJack Rewelacyjna opona zimowa . Hamowanie na mokrej nawierzchni wzorowe.
15.04.2020fromJack Rewelacyjna opona zimowa . Hamowanie na mokrej nawierzchni wzorowe.
Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy.
Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia
ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone,
Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów
ciężarowych.
Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego
Komitetu Olimpijskiego.
W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z
siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z
najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli
Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products
Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych