Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Bridgestone
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM 001 185/55 R15 86H XL

Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM 001 185/55 R15 86H XL

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
185/55 R15 86H XL 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
H: Zatwierdzony do 210 km/h
EAN:
3286340766616
Numer artykułu:
R-281618
Etykieta opony:
Ocena opinii klientów:
(3)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne
  • About Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM 001

  • Precyzyjne prowadzenie
  • Duża stabilność jazdy po łuku
  • Doskonała przyczepność na śniegu

Zimy nie są już takie, jak kiedyś! Dlatego też opony Bridgestone nie są już takie, jak były kiedyś.

HAMOWANIE I PROWADZENIE NA ŚNIEGU
Trójwymiarowe lamele o nowej konstrukcji bilansują sztywność rzeźby bez uszczerbku dla elastyczności lamel. Pojemne skośne rowki pozwalają uzyskać wysoką siłę ścinającą podczas jazdy po zaśnieżonej nawierzchni, zapewniając znakomitą trakcję.

DOSKONAŁE PROWADZENIE, STABILNOŚĆ I KONTROLA NA MOKREJ NAWIERZCHNI
Opona Blizzak LM001 wyjątkowo skutecznie odprowadza wodę poprzez redukcję turbulencji i poprawę odpływu w każdym rowku. Fenomenalna przyczepność na mokrej nawierzchni. Zaokrąglone narożniki bloków bieżnika optymalizują odprowadzanie wody i rozmokłego śniegu. Duże rowki odpływowe rozszerzające się w kierunku barku skutecznie oczyszczają obszar kontaktu opony, jeszcze bardziej poprawiając przyczepność i kontrolę nad pojazdem.

ZNAKOMITA ODPORNOŚĆ NA ZUŻYWANIE I TRWAŁOŚĆ OSIĄGÓW
Polimery NanoPro-Tech zapewniają optymalny rozkład krzemionki. W efekcie mieszanka gumowa zachowuje elastyczność nawet w niskich temperaturach, pozwalając osiągnąć idealną przyczepność i styczność z drogą w szerokim spektrum temperaturowym.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Blizzak LM 001 tyre review

Średnia na podstawie 319 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 10 155
04.04.2021 from Bazyl
wcześniej używałem Goodyer'y po zmianie na Bizzak LM 005 wyraźnie odczuwalna różnica, przy ostrzejszym ruszaniu przyczepność znakomita i na mokrej zaśnieżonej nawierzchni jak i na suchej . W przypadku niespodziewanego gwałtownego hamowania samochód nie wpadł w poślizg utrzymując tor jazdy . Naprawdę doskonałe opony w każdych warunkach .
15.04.2020 from Jack
Rewelacyjna opona zimowa . Hamowanie na mokrej nawierzchni wzorowe.
15.04.2020 from Jack
Rewelacyjna opona zimowa . Hamowanie na mokrej nawierzchni wzorowe.
Zobacz więcej recenzji
Marka Bridgestone
Klasa Blizzak LM 001
Dimension 185/55 R15 86H XL
Szerokość opony 185
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 15
Indeks nośności opon 86
Indeks prędkości (H)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych