Do sportowej jazdy samochodem każdej klasy. Sprawdza się w każdych warunkach pogodowych.
Opony Barum zapewniają długotrwałą eksploatację, co obniża koszty użytkowania
Pewność prowadzenia i duża precyzja podczas jazdy po krętych drogach
Idealnie dopasowane do aut: Skoda Octavia, BMW 3 Cabrio i VW Golf Cabriolet
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
Bravuris 3HM tyre review
Średnia na podstawie 311 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
12 630
28.09.2015fromJanusz opony Barum Bravuris 3HM które zakupi³em s¹ moim kolejnym zakupem opon tej marki, poprzednio jeŸdzi³em na Barum Bravuris 2 z których by³em równie¿ bardzo zadowolony. Szczerze polecam, z pewnoœci¹ zakupiê kolejne.
19.08.2015fromWies³aw Na tê cene bardzo dobre opony. Brak uwag negatywnych
18.08.2015fromAndrzej Opony mi³o zaskoczy³y. Zakupi³em na wiosnê z pewn¹ doz¹ niepewnoœci, jednak w ¿adnym razie nie maj¹ w³asnoœci opon ekonomicznych. Barumy pod wzglêdem w³asnoœci jezdnych przewy¿szaj¹ Dunlopy, Hankooki, Klebery oraz Uniroyale (na takich je¿dzi³em w jednym aucie i rozmiarze), wiec mam porównanie. Robiê rocznie ponad 60 tys. km i z pewnoœci¹ kolejnymi oponami jakie wybiorê bedzie Barum. Na koniec tylko moja jedna uwaga - Barumy s¹ ciut bardziej paliwo¿erne (stawiaj¹ wieksze opory toczenia) - na zbiorniku robiê oko³o 15km mniej. Poza tym wszystko na 6.
14.08.2015fromjanusz Opona nie gorsza ni¿ continental a nawet cichsza.