Rozmiary opon oraz felg są znormalizowane, dzięki czemu nie jesteśmy skazani na jednego producenta, ale z każdą wymianą ogumienia możemy przetestować opony całkiem innej firmy. Rozmiary opon są określane według ściśle określonych zasad i kryteriów, dzięki czemu żaden koncern motoryzacyjny czy oponiarski nie może stworzyć opon w niespotykanym, specyficznym tylko dla swojej firmy rozmiarze.
O czym informuje rozmiar opony?
Wybity na oponie ciąg znaków 205/65 R16 informuje o szerokości opony, wysokości profilu, rozmiarze felgi, a nawet o konstrukcji opony. W tym przypadku mamy do czynienia z oponą o szerokości przekroju wynoszącej 205 mm. Na uwadze należy mieć, że jest to jedynie wartość nominalna podawana dla opony bez obciążenia. Rzeczywista szerokość może różnić się w zależności od producenta, a także od wielkości felgi, na której zamocowana została opona. Różnica ta może wynosić maksymalnie 4%. Kolejna wartość z rozmiaru, czyli 65 oznacza wyrażoną w procentach wysokość profilu. 16 to nic innego jak wielkość felgi w calach, na której należy zamontować oponę. Litera R sugeruje, że opona została wykonana w konstrukcji radialnej.
Opony zimowe od największych producentów
W sklepie internetowym autopink-shop.pl znajdziesz szeroki wybór opon zimowych w rozmiarze 205/65 R16 i to w bardzo atrakcyjnych cenach! Ogumienie to dedykowane jest samochodom dostawczym. Opony zimowe 205/65 R16 znajdziemy u producentów takich jak: Dębica, Dunlop, Fulda, Michelin, Barum czy Bridgestone.
Co wyróżnia opony zimowe?
Jak przystało na ogumienie zimowe, większość mieszanek wykorzystanych do produkcji tego typu opon zawiera dodatek krzemionki. Składnik ten wykazuje odporność na niskie temperatury i zapewnia utrzymanie elastyczności opony nawet, kiedy temperatura spada znacznie poniżej zera. Specyficzną budowę ma także bieżnik każdej zimowej opony 205/65 R16. W odróżnieniu od opon letnich posiada on gęstą sieć rowków i lameli, które odpowiadają za maksymalną przyczepność do zaśnieżonej czy oblodzonej nawierzchni, a także usuwają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, redukując zagrożenie aquaplaningiem.