Z pewnością każdy choć trochę interesujący się motoryzacją kojarzy firmę
Michelin. Jest to jeden z największych i najbardziej rozpoznawalnych producentów opon klasy premium. Firma ta została założona w 1889 roku i należy do grona najstarszych na rynku. Opony produkowane przez Michelin są często nagradzane, jako że charakteryzują się najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bardzo dobrą jakością i osiągami. Firma Michelin może się również poszczycić obecnością w takich rajdach jak Formuła 1, WRC, 24h Le Mans czy VTT Cross Country. W każdym z wymienionych wyścigów zespoły z tymi oponami odnosiły duże sukcesy.
Na stronie autopink-shop.pl znajduje się wiele modeli opon, również letnich. Ogromny wybór oraz najwyższa jakość obsługi to główne aspekty, które charakteryzują naszą działalność.
Charakterystyka opon Michelin
Do bardziej popularnych opon letnich klasy premium można zaliczyć Michelin Energy E3B. Jako, że są to opony najwyższej klasy producent kładzie ogromny nacisk na zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa i komfortu w połączeniu z ekonomią użytkowania oraz ekologią. Opony te to przede wszystkim doskonała rzeźba, która powstała dzięki symulacjom komputerowym. Opony te wyposażone są w asymetryczny bieżnik, dzięki czemu zwiększona jest odporność na przedwczesne zużycie bocznych żeber opony. Poprzez zastosowaniu lameli MM oraz otwartych mostków, zalegająca na drodze woda jest perfekcyjne rozcinana co zapobiega zjawisku aquaplaningu i zapewnia dobrą przyczepność.
Budowa opony
Jednak aby lepiej zrozumieć działanie opon oraz to jak tak naprawdę skomplikowana jest ich budowa należy zapoznać się z podstawowymi częściami. Przede wszystkim – bieżnik, który stanowi nawet 80% wierzchniej części opony. Jego prawidłowa budowa gwarantuje odpowiednią przyczepność oraz stabilność podczas jazdy. Stosowane są trzy rodzaje bieżników – symetryczny, asymetryczny oraz kierunkowy. Ponadto wykonany jest z mieszanki, w skład której wchodzą kauczuk naturalny, kauczuk syntetyczny oraz sadza. Kolejnym elementem opony jest jej bok, który jest odpowiednio ukształtowany z warstw snowy i miękkiej mieszanki gumowej. Bok opony, oprócz funkcji ochronnej pełni również funkcję informacyjną, jako że właśnie w tym miejscu umieszcza się podstawowe informacje dotyczące parametrów. Warstwy osnowy to tzw. Szkielet opony zbudowany z wielu warstw kordu (tkanina tekstylna) i łączy cześć barkową ze strefą czołową. Jego zadaniem jest utrzymanie właściwego kształtu opony. W górnej części opony znajduje się również karkas, czyli opasowanie stalowe zbudowane z kilkunastu warstw cienkich drutów o wysokiej wytrzymałości. Jego zadaniem jest zapewnienie odporności na siły działające na oponę. Na wewnętrznej stronie opony znajduje się warstwa uszczelniająca wykonana z elastycznego kauczuku, zabezpieczając oponę przez dostawaniem się do środka wody i powietrza. Równie istotnym elementem konstrukcyjny jest drutówka, mający na celu utrzymanie jej na obręczy felgi.