Można wyróżnić pewien podział ze względu na cenę I jakość jeśli chodzi o opony sprzedawane do pojazdów. Te trzy segmenty nazywają się następująco: ekonomiczny, średni oraz premium.
Opony z klasy ekonomicznej to zdecydowanie najtańsza opcja na rynku, jednak ma to oczywiście przełożenie na osiągi prezentowane prze z te ogumienie. W testach modele z tego segmentu wypadają bardzo przeciętnie. Dlatego też opony te polecane są kierowcom aut miejskich o małej mocy, pokonujących niewielkie dystanse. Do przedstawicieli tej klasy zalicza się: Apollo, Barum, Dayton czy Dębice.
Opony klasy średniej charakteryzują się najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W tej klasie znajdują się opony przeznaczone do wszystkich klas samochodów osobowych. W tym segmencie często pojawiają się opony rozwiązania, które kilka lat wcześniej zostały po raz pierwszy użyte w segmencie premium. Do przedstawicieli tego segmentu można zaliczyć: Firestone, Fuldę, Hankook czy Kumho.
Opony klasy premium charakteryzują się najbardziej zbalansowanymi osiągami oraz często zaawansowanymi rozwiązaniami jeśli chodzi o architekturę i budowę opon. Dlatego też opony segmentu premium należą do najdroższych na rynku. Zazwyczaj używa się ich w samochodach klasy średniej i wyższej. Do przedstawicieli tej klasy zalicza się firmy: Bridgestone, Continental, Dunlop czy Goodyear.
Znając możliwości cenowe warto przejść do rozmiarów opon, czyli na przykład 205/50 R17. W naszym przykładzie jest to rozmiar przeznaczony głównie do samochodów sportowych. Czyli jest duże prawdopodobieństwo, że kierowca szukający takiego rozmiaru zwróci się do producentów z klasy premium, aby uzyskać jak najlepsze osiągi. Ale co tak naprawdę oznaczają poszczególne człony w „rozmiarze opony”. Pierwszy z nich określa jej szerokość w milimetrach, następny to tzw profil opony, kolejna wartość świadczy o typie budowy opony (R-radialna), a ostatnia to średnica osadzenia.
Opony całoroczne na przykład w rozmiarze 205/50 R17, jak również wiele innych modeli można znaleźć na stronie autopink-shop.pl .