Charakterystyka: Asymetryczny wzór bieżnika z najnowocześniejszą mieszanką krzemionkową charakteryzujący się połączeniem sztywnych bloków bieżnika, dwóch obiegających żeber na zewnątrz oraz masywnych bloków bieżnika z licznymi ząbkami i lamelami (specjalny system lameli) wewnątrz.
Efekt: Optymalna przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni.
Korzyści: Doskonałe prowadzenie oraz hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni.
Aquaplaning
Charakterystyka: Połączenie 4 szerokich obiegających rowków, łukowatych żłobień po wewnętrznej stronie oraz szerokich, prostych oraz otwartych na zewnątrz żłobień w obszarze barków opony.
Efekt: Szybkie i skuteczne odprowadzanie wody spod kół.
Korzyści: Poprawione bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni, redukcja ryzyka aquaplaningu
Zoptymalizowany płaski kontur opony
Charakterystyka: Płaski kontur opony i okrągła powierzchnia styczna
Efekt: Równomierne zużycie
Korzyści: Wysoka żywotność.
Opona klasy High Performance wyprodukowana w Europie. Zewnętrzne barki opony składają się z zamkniętych bloków bieżnika połączonych ze sztywnym pasem. Zwiększona sztywność wpływa na bardzo dobrą stabilność podczas jazdy na suchej nawierzchni zarówno na wprost jak i w zakrętach, co z kolei przekłada się na pewne prowadzenie. Wewnętrzne barki opony składają się w części z bloków otwartych (Tie-Bars) oraz struktury podwójnych bloków barkowych znajdujących się w opasaniu. Viking ProTech II posiada doskonały system odprowadzania wody. Chodzi tutaj o układ rowków poprzecznych w opasaniu opony oraz o nowatorski pomysł rozmieszczenia lameli w taki sposób, aby zapewnić efektywne wypieranie wody z powierzchni stycznej, znajdującej się pośrodku w kierunku żłobień obiegających oponę. Ponadto stała szerokość oraz stały kąt nachylenia żłobień w barku opony w połączeniu z lekkim podwyższeniem pomiędzy wewnętrzną i zewnętrzną częścią barku prowadzi do redukcji poziomu hałasu, poprawiając tym samym komfort jazdy.
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.