Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Nowe opony Toyo Celsius to najmądrzejszy wybór, gwarantujący cały rok komfortu i bezpieczeństwa.
Lepsza mobilność przy niskich temperaturach, sprawia, że gdy zmienia się pogoda, Ty nie musisz zmieniać opon. Celsius zapewnia kontrolę na zaśnieżonych i mokrych drogach szerokiej gamie małych i średnich samochodów.
Dzięki innowacyjnej mieszance składników opony są wszechstronne i zapewniają bezpieczną jazdę bez względu na warunki na drodze. Nowe opony Celsius to rozsądny wybór mądrych kierowców.
Zróżnicowana gęstość lameli Część wewnętrzna bieżnika: większa gęstość lameli zapewnia doskonałą przyczepność na lodzie i śniegu. Część zewnętrzna bieżnika: mniejsza gęstość lameli zapewnia przyczepność na mokrych i suchych drogach.
Zimowe pazury Ulepszona przyczepność w głębokim śniegu. Zwiększona sztywność bloku zapewnia lepszą przyczepność na lodzie i mokrej nawierzchni.
Rowki odprowadzające błoto Odprowadza breje, zapewniając lepszą przyczepność na błocie i śniegu.
Lamele Multi-Wave Zminimalizowane nierówne zużycie bieżnika, zapewnia cichą jazdę. Lepsze hamowanie na lodzie oraz na mokrej i suchej nawierzchni.
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
Toyo Celsius tyre review
Średnia na podstawie 16 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 213
05.08.2018fromŚleziak Kupowałem z dozą sceptcyzmu. Pierwszy test był w zimie. Opona zachowuje się rewelacyjnie. Głównie jazda z przyczepką. Pierwszy sprawdzian zimowy to strome podjazdy z przyczepką na ośnieżonym podłożu. Żadnych problemów. Pustym Fordem Focus na nowych zimówkach Runiroyal nie mogłem wyjechać a na tych oponach bez problemów. Więc jako zimowa opona jest bardzo dobra. W lecie nie ma problemów. Nawet w trakcie ulew na ekspesówce z lekkimi koleinami wypełnionymi wodą auto prowadzi się rewelacyjnie. Jak ktoś szuka opon całorocznych to po przetestowaniu wielu polecam tylko te. Jak ktoś myśli że Europejskie produkcje są pewniejsze to sprawdziłem Pirelli Scorpinon ATR. Zdecydowanie nie polecam w zimie i lecie. Na mokrej nawierzchni jest niebezpiecznie. Dlatego teraz kupuję do kolejnego auta kolejnych zestaw Celcius.