Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Nowa opona Snowporx S943 została zaprojektowana z myślą o bezpiecznej jeździe zimą w każdych warunkach. Ta, pasująca do szerokiego wachlarza małych i średnich samochodów rodzinnych, opona zapewniają bezpieczeństwo prowadzenia w zimie, dzięki utrzymaniu świetnej przyczepności na śniegu i krótkiej drodze hamowania na mokrej nawierzchni. Snowporx S9431 jest, w porównaniu z poprzedniczką Snowprox S942, bardziej przyjazna dla środowiska i ekonomiczna. Udało nam się zmniejszyć jej wagę i opór toczenia, co wpłynęło na redukcję emisji CO2.
Specjalna mieszanka polimerowa na zimę
Dzięki lepszej technologii rozpraszania wypełniaczy oferuje dobry balans między zużyciem bieżnika i małym oporem toczenia. Lepsze prowadzenie na śniegu dzięki ograniczaniu zamarzania opony. Dodatkowe mieszanki naturalnego pochodzenia polepszają reakcje pomiędzy polimerem a krzemionką dając lepszą przyczepność bez osłabiania wydajności na śniegu.
Szerokie rowki umieszczone centralnie
Kierunkowy bieżnik z szerokimi centralnie umieszczonymi rowkami umożliwa lepszą przyczepność i trakcję na śniegu.
Duże bloki w strefie barkowej
Duże zagęszczenie lameli zwiększa pozytywny efekt krawędzi na przyczepność na ośnieżonych i śliskich nawierzchniach.
Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.
Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.
Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.
Kryteria i klasy ocen w skrócie
Efektywność paliwowa
Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).
Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa (Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej) * mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)
Zwróć uwagę: Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.
Przyczepność na mokrej nawierzchni.
Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.* *Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)
Zwróć uwagę: Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.
Zewnętrzny hałas toczenia
Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.
A Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r. B Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r. C Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.