Winter SOTTOZERO™serie II to opona zimowa najwyższej klasy, która opracowana została z myślą o zaspokojeniu potrzeb najbardziej wymagających kierowców. Potrafi rozpoznawać stan asfaltu charakterystyczny dla okresu jesienno-zimowego i odpowiednio się do niego dostosować.
Cechy wyróżniające nową oponę Pirelli to bezpieczeństwo i troska o środowisko naturalne, dzięki połączeniu wielu innowacyjnych i przełomowych technologii, gwarantujących efektywne i niezawodne działanie, nie tylko na śniegu i lodzie, ale także na nawierzchniach mokrych przy standardowych temperaturach, panujących w okresie zimowym, czyli poniżej +7°C.
Niskie opory toczenia Winter SOTTOZERO™ Serie II zapewniają wysoki komfort jazdy także przy dużych prędkościach.
Opatentowana technologia IBS - część bieżnika w kształcie ceglanego muru
Składniki mieszanki akwynie reagujące na zmiany temperatury(TDC)
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
W 210 Sottozero S2 tyre review
Średnia na podstawie 463 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
9 090
26.04.2013fromKazimierz Jak na oponê zimow¹ zbyt ³atwo dochodzi do poœlizgów i uœlizgów na zakrêtach i przy hamowaniu. Doœæ szybko zu¿ywa siê bie¿nik. Opona w czasie jazdy po suchej nawierzchni wykazuje dobr¹ przyczepnoœæ.
07.05.2011fromDarek G. OPONY BARDZO DOBRE,s¹ kierunkowe samochód ma dobr¹ przyczepnoœæ,nale¿y pilnowaæ zbie¿noœci poniewa¿ nie ma mo¿liwoœci prze³o¿enia opon.