P ZERO NERO™ GT jest ewolucją modelu P ZERO NERO™: wzmocnione osiągi opony i szersza gama rozmiarów pozwalają na pozyskanie tych klientów, którzy chcą zamontować opony Pirelli do swoich średnio- i dużo-litrażowych sedanów oraz sportowych limuzyn.
Składniki mieszanki i wzór bieżnika zostały zoptymalizowane, dzięki wprowadzeniu najnowszych zdobyczy technologicznych. Nowe składniki mają zrównoważoną zawartość krzemionki, pozwalającą na zwiększenie efektywności odprowadzania wody, bez żadnego kompromisu w kwestii sportowych osiągów, zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.
CECHY:
Zoptymalizowane składniki bieżnika
Szerokie obwodowe żłobienia i asymetryczna rzeźba
Zaawansowana technologia struktury profilu
FUNKCJE:
Zwiększona odporność na zużywanie
Doskonała sterowność, przyczepność i hamowanie na mokrych oraz suchych nawierzchniach
Zwiększona sztywność bieżnika i zrównoważona siła nacisku strefy kontaktowej z nawierzchnią
Efektywny rozkład ciśnienia w strefie kontaktu z nawierzchnią
KORZYŚCI:
Wysokie przebiegi
Bezpieczne i sportowe prowadzenie
Lepsze prowadzenie w zakrętach i stabilna trakcja
Unijna etykieta na opony / klasy efektywnoœci
Unia Europejska rozporządzeniem nr 1222/2009 wprowadziła we wszystkich państwach członkowskich jednolite i obowiązkowe etykietowanie opon. Obowiązek ten dotyczy wyprodukowanych po 01.07.2012 roku opon do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych oraz ciężkich samochodów ciężarowych. Przepisami o etykietowaniu nie są objęte: opony bieżnikowane, profesjonalne opony do jazdy w terenie, opony rajdowe, opony wyposażone w udogodnienia poprawiające trakcję, np. kolce, opony dojazdowe typu T, specjalne opony montowane na samochodach z datą pierwszej rejestracji przed 01.10.1990, opony posiadające indeks prędkości niższy niż 80 km/h, opony o znamionowej średnicy felgi nie większej niż 254 mm lub nie mniejszej niż 635 mm.
Unia Europejska za pomocą ww. rozporządzenia z jednej strony wspiera realizację celu poprawy wydajności i ekologiczności ruchu drogowego oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zmierza do zapewnienia konsumentom większej przejrzystości produktów, służąc im jednocześnie aktywną pomocą w podejmowaniu decyzji. Klasyfikacja opon na etykietach odbywa się według trzech kryteriów: efektywności energetycznej (litery od A do G), przyczepności na mokrej nawierzchni (litery od A do G) i zewnętrznego hałasu toczenia (w decybelach).
Specjaliści krytykują, że etykiety odzwierciedlają niestety zbyt mało cech produktów. Na wybór opon wpływ powinny mieć cechy ważniejsze i znacznie istotniejsze dla bezpieczeństwa, jak np. odporność na aquaplaning, stabilność jazdy, odporność na zużycie, parametry hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itd. Producenci opon zwracają uwagę na to, że wyniki testów przeprowadzanych przez różne instytucje i czasopisma specjalistyczne w dalszym ciągu stanowią ważne źródło informacji konsumenckiej. Testy te z reguły obejmują nie tylko 3 kryteria wyszczególnione na etykiecie, ale do 11 kolejnych cech, istotnie wpływających na bezpieczeństwo.
P Zero Nero GT tyre review
Średnia na podstawie 412 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
10 222
21.01.2020fromDonR Bardzo przyjemne opony, ciche. Na mokrym przy niższych temperaturach trochę gorzej, ale dramatu nie ma. Opona delikatna - wymieniałem ze względu na uszkodzenia powierzchni bocznej - z innymi oponami nie miałem takich przejść.
14.01.2015fromJulian Bardzo dobra opona, w tak lekkim aucie jak MX-5 dawa³a radê nawet na ekstremalnie mokrej nawierzchni.