Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Nokian
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Nokian

Nokian WR SUV 3 235/55 R18 104H XL

Nokian

Nokian WR SUV 3 235/55 R18 104H XL

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
235/55 R18 104H XL 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
H: Zatwierdzony do 210 km/h
EAN:
6419440286112
Numer artykułu:
R-241174
Etykieta opony:
Ocena opinii klientów:
(1)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne
  • Dane kontaktowe dostawcy

Doskonałe właściwości jezdne na śniegu i błocie pośniegowym

Opona Nokian WR SUV w zmiennych warunkach zimowych w Polsce czuje się jak u siebie i zapewnia doskonałą przyczepność zimą oraz idealne właściwości jezdne. Zimowa opona Nokian WR SUV 3 chroni przed aquaplaningiem i aquaplaningiem na błocie pośniegowym, a także pozwala uniknąć wszelkich niespodzianek, jakie niesie ze sobą zima. Opona ta płynnie się toczy i zapewnia precyzyjne prowadzenie, jak również równowagę na śniegu, błocie pośniegowym i na suchych nawierzchniach.

Nowy symetryczny bieżnik kierunkowy opony Nokian WR SUV 3, liczne nacięcia lameli i zimowa mieszanka gumowa na bazie krzemionki do samochodów SUV o dużej mocy zapewniają niezwykle stabilne właściwości jezdne i dobrą przyczepność nawet przy wysokich prędkościach. Z kolei innowacje takie jak system Snow Claws gwarantują doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie – był to cel specjalny, który postawiono sobie przy projektowaniu tej opony. Wyjątkowy wzór bieżnika i polerowane rowki poprzeczne pomagają wyeliminować niebezpieczny aquaplaning oraz aquaplaning na błocie pośniegowym.

Wyjątkowy wzór bieżnika – doskonałe prowadzenie

Bieżnik opon SUV High Performance optymalizuje prowadzenie pojazdu i posiada właściwości zabezpieczające przed aquaplaningiem i aquaplaningiem na błocie pośniegowym. Wzdłużne żebro środkowe stabilizuje jazdę na wszystkich powierzchniach, zwłaszcza przy dużych prędkościach. Poza logicznym i wyważonym prowadzeniem opona Nokian WR SUV 3 precyzyjnie się zatrzymuje i lekko toczy, dzięki czemu kierowca oszczędza paliwo oraz chroni środowisko.

Stabilizatory na blokach bieżnika obok żebra środkowego i żeber wzdłużnych gwarantują dodatkową sztywność w trudnych i zmiennych warunkach, w jakich eksploatuje się samochody SUV. Trójwymiarowe lamele blokujące, rozciągające się od barku do barku, poprawiają prowadzenie opon zimowych Nokian na zakrętach i podczas wymijania. W przeciwieństwie do lameli prostej lamela blokująca 3D wspomaga blok bieżnika wtedy, gdy się otwiera, co gwarantuje mechanizm blokujący, który jest w nią wbudowany.

Innowacyjny system Snow Claws – optymalna przyczepność na śniegu

Specjalne „pazurki” systemu Snow Claws są wycięte w rowkach wzdłużnych i poprzecznych bloków bieżnika, by zapewnić niezbędną przyczepność na drogach w warunkach zimowych. Mocno wbijają się w powierzchnię na miękkim śniegu i na miękkim podłożu. Duża liczba lameli w blokach bieżnika zapewnia rezerwę przyczepności na dni deszczowe. Opona Nokian WR SUV 3 szybko reaguje na ruchy kierownicy, łatwo się ją prowadzi na suchych oraz mokrych nawierzchniach, jest także niezawodna podczas szybkiego skręcania lub zmiany pasa ruchu na oblodzonej drodze.

Dopasowana mieszanka bieżnika maksymalizuje przyczepność i trwałość

Sztywna zimowa mieszanka na bazie krzemionki do samochodów SUV, dopasowana do zmiennych warunków i dużych prędkości, zapewnia doskonałą przyczepność zimą i odporność na ścieranie we wszystkich temperaturach. Przyczepność na mokrych nawierzchniach jest optymalizowana przez dużą zawartość krzemionki w mieszance, która niezawodnie reaguje na wzrost i spadek temperatury.

ARAMID BOCZNE ŚCIANY – Wytrzymałe jak nigdy wcześniej

Opony firmy Nokian Tyres z technologią aramidowych ścian bocznych oferują Ci dodatkowe bezpieczeństwo i wytrzymałość na wymagających nawierzchniach oraz w złych warunkach pogodowych. Nieporównywalnie wytrzymałe ściany boczne są wyjątkowo odporne na zużycie i przecięcia. Włókna aramidowe usztywniają i wzmacniają bok opony, dzięki czemu jest ona w stanie jeszcze lepiej znosić uderzenia.

Ten sam materiał stosuje się w lotnictwie oraz w przemyśle zbrojeniowym. Z powodzeniem wykorzystywany jest w kamizelkach kuloodpornych.

Aramid chroni opony marki Nokian Tyres. Opony Nokian Tyres chronią życie.

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

WRSUV3 tyre review

Średnia na podstawie 427 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 8 681
16.02.2020 from nan
Świetna opona. Osiągi klasy premium w przystępnej cenie. Jest to mój trzeci zestaw opon Nokian i myślę, że pozostanę przy tej marce. Nie mam zamiaru dopłacać za markę, a nawet lepsze chińczyki nie umywają się do tej opony.
Zobacz więcej recenzji
Marka Nokian
Klasa WR SUV 3
Dimension 235/55 R18 104H XL
Szerokość opony 235
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 18
Indeks nośności opon 104
Indeks prędkości (H)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych