Wykorzystujemy pliki cookies. Korzystając z naszej strony internetowej, wyrażasz zgodę na ich stosowanie.
Akceptuję
Nokian
Doręczamy tylko opony. Na zdjęciu przedstawiona jest również felga w celach poglądowych.
Nokian

Nokian WR A4 215/55 R16 97V XL DOT2017

Nokian

Nokian WR A4 215/55 R16 97V XL DOT2017

Nokian - Producent opon z Finlandii specjalizujący się w oponach zimowych. Opony bardzo dobrej jakości.

Rozmiar opony
215/55 R16 97V XL DOT2017 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony zimoweWi
oznaczenie M+S
z symbolem śnieżynki
Prędkość:
V: Zatwierdzony do 240 km/h
Numer artykułu:
R-423889
Etykieta opony:
Ocena opinii klientów:
(1)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne

Nowa opona Nokian WR A4 – Zapomnij o prognozach

Poprawiona przyczepność w warunkach zimowych na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni dzięki technologii Functional Performance Siping

Wyjątkowo stabilne i wyważone zachowanie przy dużych prędkościach

Najwyższy komfort

Najważniejsze innowacje:

Functional Performance Siping. Lepsza przyczepność zimą, większa precyzja kierowania. Każdy blok i każda lamela w stylowym wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i znakomite prowadzenie. Sztywny bark zewnętrzny, układ lameli Centipede Siping w części centralnej oraz dostosowanie lameli do obszaru opony stanowią kontrolowane połączenie, które pozwala oponie Nokian WR A4 bezpiecznie i komfortowo toczyć się w różnych warunkach zimowych występujących w Europie Środkowej.

Układ lameli Centipede Siping. Najwyższa przyczepność na śniegu, precyzja prowadzenia. Obszar centralny jest zdominowany przez solidne podłużne żebro, składające się z bloków bieżnika z postrzępionymi lamelami, które przypominają ślady pozostawiane przez stonogę. Naprzemienny, trójwymiarowy układ lameli Centipede Siping oferuje największą powierzchnię styku i jest w pełni skuteczny przy różnym skręcie kół, zwiększając przyczepność na śniegu (także topniejącym), oraz pozwala zachować większą kontrolę.

Mieszanka gumowa Performance Traction Silica. Dobra przyczepność, doskonała odporność na ścieranie, niskie zużycie paliwa. Mieszanka gumowa, która zawiera kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy „canola”, zapewnia doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Ta najnowocześniejsza mieszanka poprawia stabilność podczas jazdy i trwałość opony. Olej rzepakowy „canola” zapewnia wytrzymałość na rozerwanie. Dzięki niej opona jest niezwykle odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Wysoka zawartość kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego gwarantuje doskonałą przyczepność w warunkach zimowych. Co ważne, opony zachowują wzorowe parametry niezależnie od temperatury i przebiegu. Ekstremalnie niskie opory toczenia oznaczają niskie zużycie paliwa.

Groove Lifts. Doskonałe prowadzenie. Bloki bieżnika na barkach opony są podparte stromymi wypornikami rowków, które zwiększają sztywność i poprawiają prowadzenie.

Snow Claws. Dobra przyczepność na śniegu. Chwytaki śniegowe Snow Claws zostały ukształtowane na podłużnych rowkach bloków bieżnika w celu zapewnienia tak bardzo potrzebnej przyczepności na drogach w zimie. Gwarantują one zawsze dobrą przyczepność na sypkim śniegu i miękkim gruncie.

Technologia Nokian Tyres Coanda. Skuteczna ochrona przed aquaplaningiem. Zakrzywiona forma bloków bieżnika o kształcie rampy na wewnętrznym i zewnętrznym barku opony kieruje i przyspiesza przepływ strumienia wody z rowków podłużnych do poprzecznych. Doskonała odporność na zjawisko aquaplaningu zostaje zachowana nawet pomimo stopniowego zużywania się opony.

Technologia Silent Sidewall. Większy komfort podczas jazdy. Specjalnie opracowana mieszanka gumy między ścianą boczną a bieżnikiem aktywnie filtruje dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się irytujących dla ludzkiego ucha fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.

Specjalna mieszanka gumowa Clinch. Wyższa trwałość, niższy hałas toczenia. Mieszanka gumy przylega do obrzeża obręczy, zwiększając wytrzymałość okolic stopki. Ta innowacja równie skutecznie ogranicza hałas we wnętrzu pojazdu, ponieważ tłumi drgania pochodzące od korpusu opony, zapobiegając ich przechodzeniu najpierw do wnętrza opony, a następnie do pojazdu.

Polerowane rowki. Bezpieczeństwo i elegancja. Polerowane, podłużne i poprzeczne rowki ułatwiają usuwanie śniegu i błota pośniegowego.

 Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.

Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.

Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.

Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.

Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.

Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.

WR A4 tyre review

Średnia na podstawie 138 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 8 434
Marka Nokian
Klasa WR A4
Dimension 215/55 R16 97V XL DOT2017
Szerokość opony 215
Profil opony 55
Construction type R
Rozmiar opony 16
Indeks nośności opon 97
Indeks prędkości (V)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie
*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych