Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Zarządzanie ustawieniami plików cookie
Aby zapewnić optymalne korzystanie z witryny, używamy plików cookie. Są to małe pliki tekstowe zapisywane na Twoim komputerze. Zaliczają się do nich pliki cookie do obsługi i optymalizacji strony, a także do usług takich jak czat lub wideo-rozmowę, a także reklamy oparte na Twoim zachowaniu w Internecie. Na przykład możesz dowiedzieć się, czy odwiedzasz naszą witrynę kilka razy z tego samego urządzenia. Chcemy dać Ci wybór, na które pliki cookie zezwalasz.
Obowiązkowe pliki cookies
Te pliki cookie są niezbędne do poruszania się po stronach i korzystania z podstawowych funkcji.
Przyczepność niezbędna na nieprzewidywalnych, zimowych drogach
Znakomita przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Ochrona przed aquaplaningiem
Oszczędność paliwa
Znakomita przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach
Innowacyjne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i mocno trzymają się nawierzchni, co oznacza doskonałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
Lepsze prowadzenie na zaśnieżonych drogach
Zwiększona liczba klocków w oponie Winter Sport 5 oraz dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać znakomitą trakcję i świetne prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiem
Głębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, zmniejszając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwa
Unikatowa konstrukcja opony Winter Sport 5 przekłada się na optymalny rozkład masy na całej powierzchni opony, zmniejszając opory toczenia i zużycie paliwa.
Europejska etykieta opony / klasy wydajności
Na mocy rozporządzenia (nr 1222/2009) Unia Europejska wprowadziła unijną etykietę opon, która jest wiążąca i identyczna dla wszystkich krajów członkowskich UE. Rozporządzenie dotyczy opon samochodowych, do lekkich pojazdów użytkowych oraz opon do ciężkich pojazdów użytkowych wyprodukowanych po 1 lipca 2012 r.
Testowane są trzy różne obszary: opór toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu toczenia powodowany przez oponę w trakcie jazdy.
Europejska etykieta opony nie dotyczy: opon bieżnikowanych, profesjonalnych opon terenowych, opon wyścigowych, opon z dodatkowymi elementami poprawiającymi przyczepność, np. opony z kolcami, opony kół zapasowych typu T, opony specjalne do montażu w pojazdach, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane przed 1 października 1990 r., opony o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 80 km/h, opony do felg o średnicy nominalnej 254 mm lub większej, lub więcej 635 mm.
Postanowienie Unii Europejskiej z jednej strony ma na celu promowanie efektywności ekonomicznej i ekologicznej w ruchu drogowym oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, z drugiej zaś zapewnienie konsumentom większej przejrzystości produktów, pomagając przy tym w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.
Już na etapie wdrażania eksperci krytykują fakt, że europejska etykieta opon niestety przedstawia tylko kilka cech produktu. Oprócz oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu toczenia, które są przedmiotem etykietowania opon w UE, opony mają znacznie ważniejsze i istotne dla bezpieczeństwa w cechy, takie jak: właściwości w zakresie aquaplaningu, stabilność jazdy, żywotność, właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, zachowanie w warunkach zimowych itp.
Producenci opon zwracają uwagę, że wyniki testów przedstawiane przez różne instytucje i magazyny branżowe w dalszym ciągu są ważnym nośnikiem informacji dla klientów końcowych.
Oprócz standardowych kwalifikacji UE dotyczących etykietowania opon, testy te zwykle koncentrują się na innych właściwościach produktu związanych z bezpieczeństwem, które są zawsze ważne dla klienta końcowego.
Winter Sport 5 tyre review
Średnia na podstawie 593 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów
8 590
17.03.2022fromKrzysztof Miałem w swoim życiu wiele samochodów od mini po hatchbacki aż na SUV kończąc. Testowałem różne markowe i niemarkowe opony. I tylko jeden model i marka zrobiła na mnie tak bardzo dobre wrażenie że już nie szukam żadnej innej :). To Dunlop winter Sport ! Według mnie jest to najbezpieczniejsza i najstabilniejsza opona na jakiej jeździłem przez wiele lat. Samochód trzyma się jakby był przyklejony !. W deszczu jedzie bardzo bezpiecznie - wszystko dzięki odpowiedniej bardzo miękkiej mieszance i naciętym lamelom. Nie występuje aquaplaning, można normalnie jechać 60 km/h przez niedużą kałużę . W czasie zimy opona "wgryza się" w śnieg dzięki czemu również jest bezpiecznie. W lecie opona lepi się do rozgrzanego asfaltu i dzięki temu samochód zachowuje prawidłowy tor jazdy. Oczywiście trzeba brać pod uwagę z pewnością szybsze zużycie bieżnika i opony ale według mnie warto kupić te opony żeby mieć max bezpieczeństwa na drodze i pewność zachowania się samochodu. Ja wszystkim swoim znajomym w pełni świadomie polecam te opony i Wam też jest polecam !!!
17.03.2022fromKrzysztof Miałem w swoim życiu wiele samochodów od mini po hatchbacki aż na SUV kończąc. Testowałem różne markowe i niemarkowe opony. I tylko jeden model i marka zrobiła na mnie tak bardzo dobre wrażenie że już nie szukam żadnej innej :). To Dunlop winter Sport ! Według mnie jest to najbezpieczniejsza i najstabilniejsza opona na jakiej jeździłem przez wiele lat. Samochód trzyma się jakby był przyklejony !. W deszczu jedzie bardzo bezpiecznie - wszystko dzięki odpowiedniej bardzo miękkiej mieszance i naciętym lamelom. Nie występuje aquaplaning, można normalnie jechać 60 km/h przez niedużą kałużę . W czasie zimy opona "wgryza się" w śnieg dzięki czemu również jest bezpiecznie. W lecie opona lepi się do rozgrzanego asfaltu i dzięki temu samochód zachowuje prawidłowy tor jazdy. Oczywiście trzeba brać pod uwagę z pewnością szybsze zużycie bieżnika i opony ale według mnie warto kupić te opony żeby mieć max bezpieczeństwa na drodze i pewność zachowania się samochodu. Ja wszystkim swoim znajomym w pełni świadomie polecam te opony i Wam też jest polecam !!!
03.06.2020fromJakieśtam Zimy nie było więc trudno określić jak by się zachowywała na śniegu czy lodzie... na pewno jest cicha... do "normalnej" jazdy idealna.