Używamy cookies do personalizowania treści oraz reklam, oferujemy funkcje mediów społecznościowych i analizujemy ruch danych. Ponadto partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym dostarczamy informacji o tym, w jaki sposób używasz z naszej strony internetowej. Jeśli nadal korzystasz z naszej witryny, zgadzasz się na nasze pliki cookie.
Bridgestone
Uwaga: Ceny dotyczą opon bez felg. Wzór bieżnika może różnić się w zależności od wymiarów opony.
Bridgestone

Bridgestone Turanza ER 300 205/45 R16 87W XL

Bridgestone

Bridgestone Turanza ER 300 205/45 R16 87W XL

Bridgestone - Właściciel marki to japoński koncern Bridgestone Corporation. Opony klasy HP i UHP. W latach 2007-2010 wyłączny dostawca ogumienia do wyścigów Formuły 1.

Rozmiar opony
205/45 R16 87W XL 
Dostępność:
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Opona:
Opony letnieSo
Prędkość:
W: Zatwierdzony do 270 km/h
EAN:
3286347916717
Numer artykułu:
R-142123
Etykieta opony:
DEX:
Ocena opinii klientów:
(29)
W przypadku pytań lub spraw skontaktuj się z nami pod autopink-shop​@delti.com
Produkt jest obecnie niedostępny w magazynie
Price per item, Incl. VAT
Wysyłka gratis*
Czas dostawy wynosi 4 - 7 dni roboczych**
14 dni na zwrot
Ponad 300 partnerskich serwisów montażowych

Dodaj produkt do porównania

  • Opis
  • Oznakowanie opony
  • Ocena opinii klientów
  • Dane techniczne
  • About Bridgestone

Pełna kontrola i cichy komfort. Bridgestone Turanza to opony zaprojektowane, by dopełnić moc silnika i komfort jazdy najwyższej klasy aut typu sedan, kombi i samochodów klasy GT. To klasowy produkt firmy Bridgestone, zaprojektowany zarówno na wyposażenie fabryczne dla wiodących producentów samochodowych oraz jako opona do wymiany dla samochodów luksusowych i aut osobowych średniego segmentu. Z pełnym zaufaniem możemy zarekomendować oponę Turanza ER300 jako NAJLEPSZY WYBÓR dla właścicieli samochodów osobowych pragnących najwyższej jakości prowadzenia w każdych warunkach i subtelnego komfortu. Najlepsze prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni.

  • Doskonała przyczepność na mokrych nawierzchniach, dzięki zastosowaniu odpowiednich mieszanek i odpowiednio profilowanej środkowej części bieżnika
  • Wzór bieżnika odprowadzający wodę

Wyśmienita reakcja na zmiany kierunku, właściwe trzymanie boczne i stabilność jazdy na wprost przy wysokich prędkościach Subtelny i cichy comfort:

  • Szczególnie komfortowe prowadzenie dzięki tłumiącej drgania konstrukcji karkasu
  • Niski współczynnik hałasu przy pełnym zakresie prędkości zoptymalizowany poprzez wzór bieżnika

Europejska etykieta opony / klasy wydajności

Rozporządzenie normujące etykiety opon określa wymogi informacyjne dotyczące efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zewnętrznego hałasu toczenia opon. Ponadto etykieta zawiera odniesienie do zimowych właściwości produktu.

Rozporządzenie UE 1222/2009, obowiązujące od 1 listopada 2012 r., zostało zaktualizowane i zastąpione rozporządzeniem UE 2020/740, które weszło w życie od 1 maja 2021 r. Od tego momentu obowiązują nowe wymagania. Zmieniono klasy oceny pod względem efektywności paliwowej, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasu zewnętrznego toczenia opony. Zmianie uległ także sam układ etykiety UE. Karty danych producentów przechowywane w bazie danych UE można pobrać za pomocą kodu QR zintegrowanego z etykietą. Nowe są również informacje dotyczące przyczepności na śniegu i lodzie dla opon spełniających te kryteria.

Następujący rodzaj ogumienia jest zwolniony z powyższego rozporządzenia: opony przeznaczone wyłącznie do montażu w pojazdach zarejestrowanych po raz pierwszy przed 1 października 1990 r.: opony bieżnikowane (do czasu odpowiedniego rozszerzenia EU VO 2020/740); opony do zastosowań profesjonalnych: opony drogowe; opony wyścigowe; opony z dodatkowymi elementami poprawiającymi trakcję np. opony z kolcami; opony awaryjne T; opony o dopuszczalnej prędkości poniżej 80 km/h; opony do felg o średnicy nominalnej ≤ 254 mm lub ≥ 635 mm.

Kryteria i klasy ocen w skrócie

Efektywność paliwowa

Zużycie paliwa zależy od oporu toczenia opon, rodzaju pojazdu, warunków drogowych oraz stylu jazdy kierowcy. Zmierzony opór toczenia (współczynnik oporu toczenia) opony dzieli się na klasy od A (najwyższa efektywność) do E (najniższa efektywność).

Jeśli pojazd jest wyposażony w opony klasy A, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 7,5%* w porównaniu z oponami klasy E. W przypadku pojazdów użytkowych oszczędność może być jeszcze wyższa
(Źródło: Ocena skutków Komisji Europejskiej)
* mierzone zgodnie z metodami badawczymi określonymi w Rozporządzeniu (UE) 2020/740)

Zwróć uwagę:
Zużycie paliwa zależy w dużej mierze od stylu jazdy i można je znacząco zmniejszyć prowadząc auto w sposób ekonomiczny i przyjazny dla środowiska. W celu zredukowania zużycia paliwa, należy regularnie sprawdzać ciśnienie w oponach.

Przyczepność na mokrej nawierzchni.

Przyczepność na mokrej nawierzchni dzieli się na klasy od A (najkrótsza droga hamowania) do E (najdłuższa droga hamowania). Samochód wyposażony w opony klasy A, podczas hamowania z prędkości 80 km/h (na drodze o średniej przyczepności) może osiągnąć drogę hamowania nawet o 18 m krótszą w porównaniu z oponami klasy E.*
*Żródło: Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Gumowego e.V. (wdk Wirtschaftsverband der deutschen Kautschukindustrie e.V)

Zwróć uwagę:
Bezpieczeństwo na drodze w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Należy zawsze uwzględniać odpowiednią drogę hamowania. Ciśnienie w oponach powinno być regularnie sprawdzane w celu poprawienia przyczepności na mokrej nawierzchni.

Zewnętrzny hałas toczenia

Hałas emitowany przez oponę wpływa na ogólną głośność prowadzenia pojazdu oraz oddziaływuje na własny komfort podróżowania, ale także na generowanie hałasu do otoczenia. Na etykiecie opony UE zewnętrzny hałas toczenia jest podzielony na 3 klasy od A (najcichsza) - C (najgłośniejsza). Wartość mierzona jest w decybelach (dB) i porównywana z europejskimi dopuszczalnymi wartościami emisji hałasu dla opon.

A
Piktogram z klasyfikacją „A” wskazuje, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest o ponad 3 dB poniżej limitu UE obowiązującego do 2016 r.
B
Ocena „B” oznacza, że zewnętrzny hałas toczenia opony jest do 3 dB niższy lub równy limitowi UE obowiązującemu do 2016 r.
C
Klasyfikacja „C” wskazuje, że określony limit został przekroczony.

Turanza ER 300 tyre review

Średnia na podstawie 3 087 wyników testu
Przyczepność w suchych warunkach
Hamowanie w suchych warunkach
Przyczepność w mokrych warunkach
Hamowanie w mokrych warunkach
Przyczepność w śniegu
Komfort jazdy
Wewnętrzny poziom hałasu
Zużycie opony
Zużycie paliwa
Przejechanych kilometrów 16 956
22.08.2018 from Mateusz
Bardzo odporna na zużycie opona o trudnej charakterystyce. Mieszanka jest bardzo twarda i trudno oponę rozgrzać, dlatego idealnie nadaje się na suchą drogę. W deszczu nie osiąga optymalnej temperatury.
14.12.2009 from Shane Adamski
doskona³e opony, dzi¶ zmieni³em 3 komplet srednio ok 50000km cena-jako¶æ - celujaco przyczpno¶æ - abs chyba zardzewia³ :) za³±cza sie tylko na mokrym przy ostrym hamowaniu . polecam !
23.09.2009 from Piotr
Jedne z najlepszych opon jakie mia³em. Przesiadka z Michelin Pilot Exalto, które okaza³y sie przereklamowane i za drogie w stosunku do jakosci. Kolejne opony tez z Bridgestone bed±.
11.09.2009 from ROBERT
POLECAM !!!
Zobacz więcej recenzji
Marka Bridgestone
Klasa Turanza ER 300
Dimension 205/45 R16 87W XL
Szerokość opony 205
Profil opony 45
Construction type R
Rozmiar opony 16
Indeks nośności opon 87
Indeks prędkości (W)
With/Without Valve (TT/TL) Opona wymagająca montażu dętki
M/C Nie

Bridgestone to największy na świecie producent opon i wyrobów z gumy. Koncern powstał w Japonii w 1931 roku. Obecnie należy do niego 171 fabryk na całym świecie i zatrudnia ponad 144.000 pracowników. W swojej ofercie posiada opony osobowe i użytkowe marek Bridgestone, Firestone i Dayton, a także jest dostawcą rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych.

Bridgestone od 2014 roku jest Globalnym Partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.

W Polsce Bridgestone posiada 4 fabryki i jedną spółkę sprzedażową z siedzibą w Warszawie. Dwa zakłady produkcyjne w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim są jednymi z najnowocześniejszych fabryk opon osobowych i ciężarowych w Europie. Pozostałe dwie fabryki, czyli Bridgestone Diversified Products Poland w Żarowie na Dolnym Śląsku i Firestone Industrial Products Poland w Wolsztynie w Wielkopolsce zajmują się produkcją wyrobów gumowych.

*W przypadku zakupu minimum 2 sztuk
**Ponad 90% zamówień jest dostarczanych do naszych Klientów w ciągu 7 dni roboczych